انجمن مدیران و راهبران شبکه

انجمن مدیران و راهبران شبکه

Network Managers and Administrators
انجمن مدیران و راهبران شبکه

انجمن مدیران و راهبران شبکه

Network Managers and Administrators

رفع مشکل پر شدن پارتیشن Archive هارد اپلاینس vCenter v6.7

 درود 

چند روز پیش که داشتم تو کنسول vCenter Appliance Management   وضعیت زیرساخت مجازی سازی رو چک و تیک می کردم متوجه آلارم Node Health Degraded شدم که تهش متوجه شدم بخاطر پر شدن پارتیشن Archive اپلاینس بود. اگر چه وضعیت بوجود آمده بخاطر باگ سیستم هست و پارتیشن Archive ذاتا باید بعد از سرریز شدن بصورت چرخشی اطلاعات جدید رو جایگزین اطلاعات قدیمی تر کنه اما تا بر طرف شدن این باگ در آپدیت های بعدی میشه مشکل رو با Extend کردن پارتیشن به ترتیب زیر حل کرد:

Deployment / System Configuration 


که این وضعیت همون طور که گفتم مربوط به پرشدن پارتیشن Archive بود :

Appliance Management / Monitor


برای رفع این مشکل کافیه برید توی تنظیمات ماشین مجازی اپلاینس VCSA و حجم درایو شماره 13 که مربوط به پارتیشن Archive میشه رو از 50 گیگ به 100 گیگ افضایش بدید. اما این کار کافی نیست. بلکه باید با اتصال به Shell Console  از طریق پروتکل SSH و وارد کردن دستور زیر؛ فضای اضافه شده رو به ماشین بشناسونید:

بعد از اجرای دستور زیر و گذشت حدود 5 دقیقه دوباره اوضاع رو به راه میشه 


/usr/lib/applmgmt/support/scripts/autogrow.sh
نظرات 1 + ارسال نظر

عرض سلام و ادب

آقای مهندس مجتهدین میشه ازتون خواهش کنم راهنماییم کنید؟

من میخام گاهی تو پست های وبلاگم «باکس» ایجاد کنم. مثل کاری که شما می کنید.

مثلا باکسی که داخلش /usr/lib/applmgmt/support/scripts/autogrow.sh رو نوشتید.

خیلی ممنون میشم راهنماییم کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد